Četvrti po redu Festival integrisanih komunikacija KAKTUS 2018 u organizaciji Marketing mreže, održan je 12. i 13. novembra u hotelu Hyatt Regency u Beogradu.
Slogan ovogodišnjeg festivala bio je “IDEA is nothing without execution”, a činjenica je da nema kvalitetne ideje bez kvalitetne egzekucije i obrnuto.

Učesnike i goste festivala pozdravila je Ivana Parčetić-Mitić iz Marketing mreže. Festival je otvorio Marcelo Padoca, kreativni direktor agencije David & Goliath Los Anđeles (USA), a zatim su u otvorenoj debati o programmatic advertisingu i njegovim benefitima razgovarali Sanja Lalević-Cvetković, Head of Digital i Igor Černiševski, Digital Group Account Manager iz agencije Direct Media (Serbia).

Veoma interesantan nastup imao je Giorgi Avaliani, kreativni direktor iz Gruzije koji je govorio o “Creative Confidence”. Obučen u roze, objasnio je kako svoju kreativnost ispoljava tokom rada u agenciji Leavingstone, proizvodnji lokalne gruzijske vodke i stvaranju muzike.

Posebno bismo izdvojili predavanje koje je održao Chad Warner (Integrated Creative Director, McCann London), tokom koga je ilustrovao značaj kvalitetno osmišljenog i izvedenog OOH rešenja za lansiranje blockbuster-a predstavljanjem “Survival Billboard” kampanje.

Fabien Aufrechner iz agencije Havas Blockchain (France) pričao je o “Blockchain tehnologiji” u oblasti komunikacija, a energična Gabriela Lungu iz agencije WINGS Creative Leadership Lab (CZ) je govorila o kreativnosti i koliko je važna saradnja između PR-a i agencija. Na kraju prvog dana festivala o tome “Šta IT može da uradi za vas” u vezi automatizacije marketinških kampanja, govorio je Nenad Šljivić iz Microsoft CEE.

Tokom drugog dana učesnicima festivala predstavili su se Michael Maslov, Ketchum Moscow (Russia), zatim Roxana Marin i Diana Nedelea,Wecollab (RO), a u debati “Idea is nothing without execution” razgovarali su predstavnici domaćih kompanija i agencija. Festival je zatvorilo predavanje na temu “Creative content powered by people” o čemu su pričali Gabriele Cucinella, Stefano Maggi i Ottavio Nava, direktori agencije We are Social (Italy&Spain), koji vode jednu od najvećih i najinovativnijih digitalnih agencija u Italiji i Španiji.

U okviru drugog dana festivala dodeljene su nagrade organizacijama, kompanijama i agencijama za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje, realizovane u prethodnih godinu dana. Nagrade su dodeljene u 25 kategorija, a ove godine konkurisalo je čak 132 projekta.

Naročito smo ponosni na nagradu za kampanju #Čekiraj koja je realizovana u saradnji sa našom ćerkom firmom TAQ, a koja je dobila nagradu za “Najbolji pojedinačni rad mobile”. Nosilac nagrade je Publicis Belgrade / Saatchi & Saatchi Belgrade. Spisak svih nagrađenih kampanja možete pogledati na sajtu Marketing mreže.

 

Festival KAKTUS 2018 podržalo je 30 medijskih kuća iz celog regiona. Glavni medijski sponzor je magazine Nedeljnik, HEINEKEN Srbija je tradicionalno bila prijatelj festivala, a kompanija Microsoft Srbija je bila bronzani sponsor.

Partneri festivala su agencije: Direct Media, Ovation BBDO, Headline, Degordian, Alma Quattro, DPC Group, SuperDot, Smart+ Research, Info Media Group. Festival su podržali i Nova Communications, Led Media BiH, Propix, Reprodukcija, BGB Studio, Chameleon, kao i kompanije: Mercator S, Marbo Product, Jaffa Crvenka, Sberbank, CAR:GO, AVON, Delta Holding, Zlatiborac, Coca-Cola HBC Srbija, Doncafe, McDonalds, Huawei Srbija i brend Orbit.