U subotu, 20.10.2018. smo zatvorili blok predavanja “Mediji” na AcademIAA 2018, predavanjem “Prava mera OOH medija“. Sa više od 35 mladih nada oglašavanja smo podelili know-how vezan za prvi oblik oglašavanja na svetu.

Naš IT manager, Zoran Jović se potrudio da demistifikuje OMEX istraživanje.

Između ostalog, Zoran je objasnio polaznicima programa kako se indeksira i meri kvalitet medija, ali i razbio jednu predrasudu, a to je da je “lice desno” uvek bolje. Iako klijenti i agencije insistiraju da zakupe format „desno“ u odnosu na pravac kretanja, dokazana razlika u efektima je praktično nepostojeća. Još jedna informacija koja će mladim medija planerima pomoći da naoružani činjenicama planiraju kampanje.

Da skrene pažnju na to da čak i u preciznom istraživanju kao što je OMEX postoje podaci koji “varaju”, Zoran je podelio sa polaznicima istinitu anegdotu o tome kako ih je podatak o kretanju korisnika navodio na zaključak da je isti neispravan. Naime, čovek čije kretanje su pratli se kretao samo unutar Malog Mokrog Luga, istom trasom. Ispostavilo se da se radi o poštaru koji svaki dan raznosi poštu!

Bojana Novaković, naša direktorka prodaje, podelila je podatke vezane za značaj OOH medija u marketing miksu, kao i načine na koji se njegova primena menja upotrebom informacionih tehnologija. Svoje izlaganje je ilustrovala primerima iz inostranstva, ali i domaćim kampanjama koje je Alma Quattro realizovala za potrebe svojih klijenata. Ove kampanje, ali i mnoge druge su dostupne na našem YouTube kanalu i sajtu AQ.

Na uvertiru o budućnosti OOH medija i njegovoj nadogradnji nadovezala se Gorica Mijović, direktorka kompanije TAQ, ćerke firmi Alma Quattro i Tegetlab, a koja omogućava nešto što do sada nije postojalo na našim prostorima: digitalno targetirano OOH oglašavanje.

TAQOO na 90 stajališta javnog gradskog prevoza u Beogradu, preko 21 Coffee dream lokacija i 12 lokacija duž glavne pešačke zone u gradu, Knez Mihailove, omogućava građanima besplatan, kvalitetan i brz WiFI, a sa druge strane, laserski precizno digitalno plasira poruku oglašivača.

Od osnivanja kompanije u aprilu 2017. godine, poverenje mediju je dao veliki broj kreativnih i medijskih agencija, ali i klijenata koji su prepoznali značaj ove ekstenzije OOH medija, od kojih su neki pomenuti tokom izlaganja.

Gorica je naglasila da usluga nije spam, jer jedini put kada se oglas servira je prilikom prijavljivanja na mrežu, pri čemu korisnik odgovara na jedno pitanje i posle čega može slobodno da koristi internet. U bazi podataka kojom raspolaže, TAQ na mesečnom nivou targetira i poruku plasira od 450 000 do 500 000 korisnika, što ga zaista čini idealnim spojem masovnog i targetiranog medija.

Na izlaganje su se nadovezali polaznici, koji su svojim pitanjima pokazali da su pažljivo pratili predavanje.

 

Projekat AcademIAA je edukativni projekat IAA Serbian Chapter, čija je Alma Quattro punopravna članica i koji podržava od samog lansiranja pune 3 godine.