OSNOVE DIZAJNIRANJA USPEŠNOG OUTDOORA

  • Manje je više.

  • Publika ima na raspolaganju malo vremena da pročita i obradi vašu poruku.

  • Vaš poster će biti viđen sa udaljenosti.

  • Outdoor je samosvojan medij sa sopstvenim zakonima uočljivosti.

PRAVILA DIZAJNA PRIMENLJIVA NA SVE TIPOVE OUTDOOR MEDIJA

  • Budite koncizni. Fokusirajte se na primarni cilj vaše komunikacije. Uspostavite svoje prioritete i izostavite sve ono što je manje važno.
  • Rukovodite se jednostavnošću. Ne pretrpavajte idejno rešenje. Opredelite se za jednostavna rešenja koja su laka za razumevanje u kratkom vremenskom periodu ekspozicije i na daljinu.
  • Jasno identifikujte svoj proizvod/uslugu. Pobrinite se da ono što oglašavate (u vidu logoa firme, slike proizvoda ili nekog drugog označivača) bude istaknut element u vašem dizajnu.
  • Budite kratki. Svedite broj reči i elemenata dizajna na minimum da bi se vaša poruka mogla brzo shvatiti.
    Učinite vaše rešenje upadljivim upotrebom jarkih boja i korišćenjem kontrasta izmedju figure i pozadine.
  • Povedite računa o vidljivosti. Izaberite jednostavnu sliku ili šaru za pozadinu da ne bi odvlačila pažnju sa važnijih informacija u prvom planu.
  • Povedite računa o čitljivosti. Odaberite odgovarajući font, veličinu karaktera, debljinu linija i razmak između reči, slova i linija.
  • Uskladite sadržaj i dizajn vaše poruke sa formatom medija na kome će poster biti izložen.
  • Budite odvažni. Prenesite svoju poruku na dinamičan ili provokativan način. Poslužite se humorom, probudite znatiželju, inspirišite, a kada vam lokacija i tip medija dozvole, budite inovativni. Ekstenzije, specijalni efekti koji se postižu štampom ili osvetljenjem, 3D modeli i druge raspoložive outdoor inovacije mogu značajno uvećati primećenost i pamtljivost vaše reklamne poruke.
Provera postera / Simulator
Priprema za štampu
Uputstva za štampu i pripremu postera
  • Reklamne poruke na billboardima su među onima koje se opažaju sa najveće udaljenosti i u najkraćem vremenskom periodu. Jednostavnost će ih učiniti efektnijim.
  • Reklamne poruke na prosvetljenim medijima upadaju u oči zbog svog noćnog efekta. Ako želite da noćni efekat bude bolji, onda slika u koloru treba da bude za nijansu tamnija.
  • Reklamne poruke na autobuskim stajalištima tolerišu malo veću količinu teksta jer uspostavljaju direktniji i duži kontakt sa onim delom populacije koji se nalazi na stajalištu, ili u prevozu. Dizajn ipak treba da bude jednostavan, a glavna ideja dovoljno jasno istaknuta kako bi bila svima razumljiva. Sekundarne informacije, ukoliko ih ima, učinite vidljivim samo za one koji čekaju prevoz.
  • Reklamne poruke u enterijeru aerodromske zgrade dopuštaju komunikaciju većeg broja informacija, detalja, jer se opažaju iz veće blizine i u dužem vremenskom periodu. Ipak, imajte na umu da ovo nije oglas u časopisu i pridržavajte se zlatnog pravila jednostavnosti.