Alma Quattro je 15. aprila 2019. godine postala jedna od 16 prvih članica Nacionalne asocijacije za etičke standarde u oglašavanju (NAESO). Formiranjem NAESO, Srbija je dobila važno samoregulatorno telo koje će u partnerstvu sa svim akterima medijskog tržišta, državnim institucijama, strukovnim asocijacijama i međunarodnim organizacijama raditi na promociji etičkih standarda u oglašavanju i marketinškim komunikacijama.

Članice NAESO su pravna lica čije su poslovne aktivnosti vezane za oglašavanje, dok u statusu pridruženih članica i partnera mogu da se nađu i neprofitne, nevladine organizacije i asocijacije.

Poštovanje i primena etičkih standarda u oglašavanju doprineće unapređenju i razvoju medijskog tržišta u Srbiji, a benefite doneti svim akterima – od oglašivača, marketinških agencija, medijskih izdavača i potrošača. U planu rada asocijacije, koji je predstavljen prisutnima, posebna pažnja je posvećena učlanjenju u Evropsku alijansu za standarde u oglašavanju (EASA).

“Domaćem tržištu oglašavanja je bilo potrebno samoregulatorno telo ovog tipa. Postojanje ovakvog tela izjednačava naše tržište sa tržištima Evrope, koja ga već imaju. Osim toga, dobijamo priliku da nezavisna komisija daje preporuke koje su oglasne kampanje u skladu sa zakonom ili ne, ali i sa etikom oglašavanja, čime se dodatno štiti struka. Drago nam je da smo deo grupe inicijalnih članova, jer smatramo da smo kao jedna od najstarijih kompanija u Srbiji važan akter na domaćem advertajzing tržištu,” izjavila je Sanja Pešić, generalna direktorka Alme Quattro.

“Uspostavljanje samoregulatornog tela važan je korak u regulisanju odnosa u oblasti marketinških komunikacija i oglašavanja. Njemu je prethodila izrada Kodeksa marketinških komunikacija koji je usklađen sa lokalnim i evropskim regulatornim principima, i na kojem je radio stručan tim nekoliko godina unazad. Kontinuirana komunikacija sa kolegama iz različitih evropskih zemalja i partnerima iz sektora omogućila je da ideja o kreiranju ovog tela sazre i sada bude i realizovana,“ rekla je Vanda Kučera, koordinatorka Radne grupe za formiranje NAESO.

„Svoju misiju NAESO će ostvarivati pružanjem stručnih saveta i tumačenja u vezi sa primenom Kodeksa marketinških komunikacija, proverom pritužbi na račun oglasnih poruka i kampanja, stalnim edukativnim aktivnostima, kao i saradnjom sa svim organizacijama i asocijacijama koje su zainteresovane, odnosno mogu da pruže određenu ekspertizu. U ovoj fazi naročito je važno da svi koji se bave marketinškim komunikacijama prepoznaju prednosti koje samoregulativa sa sobom nosi i podrže razvoj i rad NAESO”, objašnjava Jelena Ivanović, izvršna direktorka novoformirane asocijacije.